class="single single-post postid-40646 single-format-standard">

Pacienţii din Vaslui vor putea da note spitalelor de la 1 la 4

spitalul_judetean_vaslui3

Pentru a evalua gradul de satisfacţie al pacienţilor care beneficiază de îngrijiri în spitalele publice, Ministerul Sănătăţii va implementa un mecanism de feedback. În mod aleatoriu, cei externaţi vor primi, prin sms ori e-mail, câte un chestionar referitor la condiţiile de care au beneficiat.

În februarie 2015, în Monitorul Oficial a fost publicat un ordin al ministrului sănătăţii privind aprobarea implementării Mecanismului de feedback al pacientului în spitalele publice. Ulterior, noile măsuri au fost monitorizate în 349 de unităţi. Aşa cum era de aşteptat, au fost constatate multe deficienţe în aplicarea chestionarelor de evaluare, ca urmare a articolelor din presă, a sesizărilor primite de la managerii spitalelor, direcţiile de sănătate publice şi consiliile etice din cadrul unităţilor sanitare. În principal, s-a ajuns la concluzia că respectivele chestionare sunt prea lungi, iar întrebările greu de înţeles pentru pacienţi. Pe deasupra, răspunsurile sunt completate în prezenţa personalului medical şi transportate fără a fi sigilate către operatorul IT care le introduce în sistemul centralizat.
Pentru că exista posibilitatea ca pacienţii să fie influenţaţi în răspunsuri sau personalul medical să le elimine pe cele negative, Vlad Voiculescu, actualul ministru al sănătăţii, a pus în dezbatere publică un alt ordin. De această dată, există modificări în privinţa modului de evaluare a satisfacţiei pacienţilor cu privire la serviciile medicale primite în cadrul spitalelor publice şi, implicit, cu privire la calitatea serviciilor, respectarea drepturilor pacienţilor şi conduita morală a cadrelor medico-sanitare. În primul rând, pentru a elimina „privirea aruncată peste umăr” de personalul spitalelor, pacienţii nu vor mai primi la externare chestionarele tipărite, ci prin sms ori e-mail. În acest sens, datele lor de contact vor fi înregistrare în sistemul electronic al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (Sistemul Informaţional Unic Integrat), iar ulterior exportate către Platforma informatică securizată a Mecanismului de Feedback al Pacientului, dezvoltată şi întreţinută de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS). STS va transmite chestionarul prin sms ori e-mail, către un eşantion statistic relevant, selectat aleatoriu la nivelul fiecărui spital. Evident, repondenţilor li se va asigura confidenţialitatea.

Pacienţii vor da note

Cei chestionaţi vor trebui să răspundă la zece întrebări. La patru dintre acestea, respectiv „Cât de mulţumit eşti de serviciile medicale oferite de spital?”, „Cât de mulţumit eşti de activitatea şi implicarea medicului?”, „Cât de mulţumit eşti de curăţenia din spital?” şi „Cât de mulţumit eşti de activitatea şi implicarea asistentelor medicale?”, trebuie să dea note între 1 şi 4: 1 – foarte nemulţumit, 2 – nemulţumit, 3 – mulţumit şi 4 – foarte mulţumit.
La celelalte întrebări vor trebui să răspundă cu DA sau NU. Acestea sunt: „A fost nevoie să cumperi medicamente sau alte materiale sanitare?”, „Ai primit explicaţii clare cu privire la diagnostic şi tratament?”, „Ai recomanda unei persoane apropiate să se trateze la acest spital?”, „Starea ta de sănătate este mai bună după externare?” şi „Ţi s-au solicitat bani sau atenţii de către medici sau asistente?”.
În cazul în care cei întrebaţi recunosc faptul că au fost condiţionaţi să dea şpagă, urmează o ultimă întrebare, respectiv „Doreşti să raportezi responsabilului anticorupţie al Ministerului Sănătăţii faptul că ţi s-au solicitat bani sau atenţii?”. Dacă şi aici răspunsul e DA, Compartimentul de Integritate va fi notificat de Platforma informatică securizată a Mecanismului de Feedback al Pacientului şi va intra în legătură cu pacientul pentru a clarifica speţa şi, după caz, va sesiza autorităţile abilitate.
Tot în proiectul de ordin aflat în dezbatere publică se arată că rezultatele Chestionarului de Feedback al Pacientului vor fi publicate trimestrial pe pagina web transparenta.ms.ro, administrată de Ministerul Sănătăţii, dar dezvoltată şi întreţinută de STS. Analiza rapoartelor trimestriale şi sesizărilor primite de la pacienţi va reveni în sarcina consiliilor de etică din spitale.

Va invitam sa ne sustineti munca în favoarea vasluienilor cu un LIKE si un SHARE pentru pagina de facebook  https://www.facebook.com

Related posts:

Sursa: http://obiectivvaslui.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*


*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>