class="single single-post postid-40431 single-format-standard">

Taxele si impozitele din Bârlad au fost puse in dezbatere publică

impozite.si.taxe.locale.mai.mari.cu.15.in.bucuresti.din.2010.58216

Ca niciodată până acum, proiectul de hotărâre privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale din Bârlad a fost pus în dezbatere publică. Timp de o lună, cetăţenii pot face recomandări în legătură cu respectiva iniţiativă.

Pentru prima dată în tumultuoasa sa istorie, municipalitatea bârlădeană cere părerea contribuabililor în legătură cu eventualele majorări de taxe şi impozite locale pentru anul viitor. În acest sens, ieri, a fost pus în dezbatere publică proiectul de hotărâre privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale, precum şi a taxelor speciale pe 2017, urmând ca varianta finală, conţinând eventuale recomandări din partea cetăţenilor, să fie aprobată de Consiliul Local spre finele lunii viitoare. Normativul se va afla în dezbatere până pe 15 decembrie.
Aşa cum reiese din documentul de 43 de file, dar şi din spusele reprezentanţilor primăriei, pentru anul viitor nu sunt propuse majorări ale impozitelor pe terenuri, locuinţe şi autoturisme. Mici modificări apar la preţurile cerute pentru participarea la licitaţiile privind închirierea de spaţii, terenuri şi stâlpi. La fel şi în cazul taxelor pentru folosirea temporară a domeniului public şi privat ori pentru participarea la licitaţiile aferente. Diferenţe imperceptibile vor fi şi în ceea ce priveşte taxele pentru folosirea păşunilor şi islazurilor, precum şi pentru serviciile sălii Cantinei de Ajutor Social (închiriere pentru pomenire ori petreceri etc.).
Ceva mai mari vor fi diferenţele în ceea ce priveşte garanţia de participare la licitaţii. Comparativ cu taxa aflată în vigoare, în funcţie de domeniu, sumele respective vor creşte cu 1-40 de lei.
Nu în ultimul rând, la capitolul taxe speciale, cea pentru eliberarea şi viza anuală a autorizaţiei pentru comerţ şi cea pentru eliberarea şi viza anuală a autorizaţiei pentru prestări servicii, pentru care „s-au răsculat” proprietarii de baruri şi restaurante la începutul anului, vor fi diferenţiate în funcţie de suprafeţe. Astfel, pentru sub 100 mp, suma cerută e de 80 de lei, pentru suprafeţe între 101-300 mp, suma e de 300 de lei, iar pentru suprafeţe mai mari de 300 mp, se va plăti o taxă de 1.000 de lei.
Ca noutate, din 2017 se vor introduce taxa pentru emitere în regim de urgenţă (patru zile) a certificatului de urbanism – 10 lei, taxa de urgenţă (patru zile) pentru eliberarea autorizaţiei de construire – 200 de lei şi taxa pentru eliberarea duplicatelor autorizaţiilor de construcţie, certificatelor de urbanism, a contractelor, amenzilor, autorizaţiilor de funcţionare etc. – 5 lei/pagina.

Va invitam sa ne sustineti munca în favoarea vasluienilor cu un LIKE si un SHARE pentru pagina de facebook  https://www.facebook.com

Related posts:

Sursa: http://obiectivvaslui.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*


*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>