class="single single-post postid-35642 single-format-standard">

Transparenţă cât încape pentru asociaţiile de proprietari

reguli-asociatie

De astăzi, asociaţiile de proprietari sunt obligate să afişeze, lângă lista de plată, modalitatea de calcul care stă la baza sumelor lunare ce revin fiecărei familii. Dacă nu se conformează, amenzile aplicabile ajung până la 3.000 de lei.

Legea nr. 17/2016, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 230/2007, privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, a fost publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 174 din 8 martie şi intră în vigoare chiar astăzi. Ca urmare, asociaţiile de proprietari vor trebui să afişeze lunar modalitatea de calcul ce stă la baza sumelor de plată aferente ocupanţilor tuturor apartamentelor. Acest lucru va fi făcut de către preşedintele asociaţiei.
„Asociaţia, prin grija preşedintelui, va afişa lunar, la vedere, lângă lista de plată, modalitatea de calcul în urma căreia au rezultat sumele lunare ale proprietarilor. Modalitatea de calcul va conţine şi arăta explicit toate costurile şi sumele care formează totalul de plată al proprietarilor, respectiv modul de calcul şi de repartizare a acestor cheltuieli către proprietari”, se arată în lege.
În situaţia în care modalitatea de calcul nu este afişată, fapta este considerată contravenţie, iar amenda aplicabilă este cuprinsă între 500 şi 3.000 de lei. De reţinut că orice persoană interesată poate să facă sesizări cu privire la contravenţii, iar de constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor legate de Legea nr. 17/2016 se ocupă persoanele împuternicite de Inspectoratul de Stat în Construcţii, Ministerul Afacerilor Interne şi primari.

Ce cheltuieli are o asociaţie de proprietari

Asociaţiile de proprietari au, aşa cum stabileşte legea, mai multe cheltuieli, după cum urmează:
–  pe numărul de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în proprietăţi individuale;
– pe consumuri individuale;
– pe cota-parte indiviză, în funcţie de suprafaţa utilă a proprietăţii individuale;
– pe beneficiari, aferente serviciilor individuale ale proprietarilor, dar gestionate financiar prin intermediul asociaţiei;
– pe consumatori tehnici;
– de altă natură.
Suma ce priveşte proprietatea comună a fiecărui proprietar din cadrul condominiului este stabilită şi repartizată proporţional cu cota-parte indiviză.
„Cheltuielile efectuate de asociaţia de proprietari pentru plata unor servicii de utilităţi publice sau de altă natură, legate de proprietăţile individuale din condominiu şi care nu se facturează individual pe fiecare dintre acestea, se repartizează după acelaşi criteriu care a stat la baza emiterii facturii, în conformitate cu prevederile contractului încheiat cu furnizorul respectivului serviciu”, este punctat în legea amintită.

** Va invitam sa ne sustineti munca în favoarea vasluienilor cu un LIKE si un SHARE pentru pagina de facebook  https://www.facebook.com/ConectatiVaslui/

Related posts:

Sursa: obiectivvaslui.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*


*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>