class="single single-post postid-40653 single-format-standard">

Viitoarea centura ocolitoare a Bârladului, este în pericol!

boros_bd

Uite soseaua, nu e soseaua! Cam asa au reactionat, ieri, reprezentantii Companiei Nationale de Investitii (CNI) veniti într-o vizitã „fulger” la Bârlad, la solicitarea expresã a primarului Dumitru Boros. Edilul a cerut ministrului Transporturilor sã trimitã o comisie la fata locului dupã ce a vãzut, în teren, cã studiile de fezabilitate comandate pe bani grei de fostul primar nu au nicio treabã cu realitatea din teren. Asa s-a descoperit, abia ieri, când ministerul dãdea ca sigurã începerea lucrãrilor în primãvara anului 2017, cã, pe un segment însemnat din viitoarea sosea, axul acesteia fie trece prin mijlocul unui copac vechi de zeci de ani, sau cã trebuie „rupte” bucãti din digul de apãrare al râului Bârlad sau din proprietãtile detinute de Armatã sau Directia Silvicã. Mai mult, aceeasi sosea ar trebui sã se suprapunã peste drumul recent reabilitat cu fonduri europene, la presiunile factorilor de decizie de acum 12 ani, ceea ce este interzis, întrucât ar însemna distrugerea acestuia. Concluzia este una singurã: vor urma alte studii, alti bani, alte aprobãri…

Comisia de la CNI venitã ieri la Barlad a fost condusã de ing. Tudor Varlan. Acesta a spus cã a ajuns in oras la sesizarea primarului Dumitru Boros, care initial il sesizase pe ministrul Transporturilor, Sorin Buse. Asta dupã ce ministrul anuntase cu aplomb cã in primãvara anului viitor vor demara lucrãrile de constructie a atat de mult ravnitei sosele ocolitoare a Barladului. Ministrul a fost informat cã orasul primeste vestea cu „maximã bucurie’, numai cã, asa cum se intamplã la romani, „ezistã o problemã’. Si anume, ultimul segment este cam… imposibil de realizat. Sau cel putin panã ce nu se se deplaseazã la fata locului o comisie „specialã’. Zis si fãcut! Ieri dimineatã, la iesirea de pe teritoriul aministrativ al Barladului, pe strada Trestiana s-au „infiintat’ trei reprezentanti ai CNI, insotiti de primarul Boros si echipa sa de lucru. Edilul sef le-a explicat neclaritãatile pe care le avea, in teren, admitand cã nu este nici pe departe un cunoscãtor in ale constructiilor, dar este dispus sã invete. „De la aceastã intersectie, unde nu vãd a fi probleme, in continuare spre blocurile ANL, pe unde va trece soseaua? Eu, acum, in acest moment, nu vãd spatiu suficient pentru o asemenea constructie. Cum facem?’, s-a intrebat primarul. Au urmat zeci de minute de mãsurãtori, pe studiile deja aprobate. Iar rãspunsul a venit ca un trãsnet: trebuie fie refãcute studiile de fezabilitate, fie reactualizate (deci tot refãcute), pentru ca lucrãrile sã poatã incepe la termen, in spetã in primã – vara lui 2017. De ce este acum nevoie de refacerea/reactualizarea studiilor de fezabilitate, chiar dacã este vorba numai despre sectorul final al soselei? Nimic mai simplu! Specialistii au constatat cã e vorba despre niste „banalitãti’ precum aceea cã axul viitoarei sosele ar trebui sã treacã prin „miezul’ celui mai bãtran copac din zonã, portiuni din cele douã benzi de pe sens ar trebui sã „muste’ din terenurile Armatei (care are un obiectiv militar in zonã, in spetã singurul poligon de tragere al garnizoanei locale), din terenul Directiei Silvice (care are acolo o zonã de plantatie puieti) sau chiar din digul de apãrare impotriva inundatiilor amenajat pe malul stang al raului Barlad. În plus, viitoarea sosea ar trebui sã se suprapunã cu strada Trestiana, care duce spre blocurile ANL si care este recent reabilitatã cu bani europeni, deci imposbil de demolat. Toate aceste inconveniente au insã, pentru neavizati, un singur numitor comun: studiul primordial de fazabilitate aprobat de ministerele vremelnice de panã acum a fost intocmit pe genunchi, de oameni care nu au cãlcat niciodatã in teren. Asta avand in vedere vechimea construc – tiilor si obstacolelor constatate ieri de cei de la CNI. Studiul in cauzã, aprobat fãrã probleme de fostul primar, alãturi de 12 consilieri locali PSD din cei 21, a fost introcmit de renumita firmã Search Corporations Bucuresti. Aceasta a devenit cunoscutã in tarã dupã ce a fãcut studii de fezabilitate pe sume uriase de bani, atat cu clienti si oameni influienti din PSD, cat si din fostul PD. De prin judetele Cluj, panã la Valcea, Arges sau Dolj, patronul Search Corporations, Mihai Stanciu, a ajuns sã facã studii si in judetul nostru. Patronul este anchetat si acum pentru fraude de ordinul milioanelor de euro, pentru studii intocmite pe genunchi! „Trebuia sã clarificãm si acest aspect, intrucat sunt mai multe inadvertente la mijloc, intre ceea ce este scris pe hartie – care intr-adevãr suportã orice – si realitatea din teren. Am venit la sesizarea domnului primar, care a dorit sã ne arate la fata locului cum stau lucrurile. Întradevã r, studiul va trebui reactualizat. Nu as vrea sã spun cã neapãrat refãcut, dar… Oricum, noi sperãm ca in primãvarã sã inceapã lucrãrile, pentru cã stiu cat de multã nevoie are orasul de aceastã investitie’, ne-a declarat inginerul Tudor Varlan, reprezentantul CNI.

foto:monitoruldevaslui.ro

Va invitam sa ne sustineti munca în favoarea vasluienilor cu un LIKE si un SHARE pentru pagina de facebook  https://www.facebook.com

Related posts:

Sursa: monitoruldevaslui.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*


*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>